0

A sepsis, cunnisciuta ancu cum'è avvelenamentu di u sangue, ùn hè micca una malatia specifica, ma piuttostu una sindrome di risposta infiammatoria sistemica scatenata da infezzione. Hè una risposta disregulata à l'infezzione, chì porta à una disfunzione d'organi chì mette in periculu a vita. Hè una cundizione severa è rapidamente progressiva è una di e principali cause di morte in u mondu sanu. Capisce i gruppi à altu risicu per a sepsis è ottene una diagnosi precoce cù l'aiutu di i metudi di test medichi muderni (cumpresi i reagenti diagnostichi chjave) sò chjave per riduce u so tassu di mortalità.

Quale hè à altu risicu di sepsis?

Mentre chì qualchissia pò sviluppà sepsis s'elli anu una infezzione, i seguenti gruppi sò à risicu significativamente più altu è necessitanu una prudenza extra:

  1. Zitelli è Anziani: Una caratteristica cumuna di sti individui hè un sistema immunitariu pocu sviluppatu. I sistemi immunitari di i zitelli è di i neonati ùn sò ancu cumpletamente sviluppati, mentre chì i sistemi immunitari di l'anziani diminuiscenu cù l'età è sò spessu accumpagnati da parechje malatie sottostanti, ciò chì rende difficiule per elli di luttà efficacemente contr'à l'infezioni.
  2. Pazienti cun Malatie Croniche: I pazienti cun malatie cum'è u diabete, u cancru, e malatie di u fegatu è di i reni, a malatia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO) o l'HIV/AIDS anu meccanismi di difesa di u corpu è funzioni d'organi più debuli, ciò chì rende l'infezioni più propensi à esce da u cuntrollu.
  3. Individui immunocompromessi: Quessi includenu i pazienti cun cancru sottumessi à chemioterapia, e persone chì piglianu immunosuppressori dopu un trapianto d'organi, è e persone cun malatie autoimmune, in quale i so sistemi immunitari ùn sò micca capaci di risponde efficacemente à i patogeni.
  4. Pazienti cun traumi gravi o chirurgia maiò: Per i pazienti cun ustioni estese, traumi gravi o operazioni chirurgiche maiò, a barriera di a pelle o di a mucosa hè distrutta, furnendu un canale per l'invasione di agenti patogeni, è u corpu hè in un statu di stress elevatu.
  5. Utilizatori di dispositivi medichi invasivi: I pazienti cun cateteri (cum'è cateteri venosi centrali, cateteri urinarii), chì utilizanu ventilatori o chì anu tubi di drenaggiu in u so corpu, sti dispositivi ponu diventà "scorciatoie" per chì i patogeni entrinu in u corpu umanu.
  6. Individui cun infezioni recenti o uspitalizzazioni: In particulare per i pazienti cun pneumonia, infezzione addominale, infezzione di e vie urinarie o infezzione di a pelle, se u trattamentu ùn hè micca puntuale o inefficace, l'infezzione pò sparghjesi facilmente in u sangue è causà sepsis.

Cumu rilevà a sepsis? I reagenti chjave di rilevazione ghjocanu un rolu cintrali

S'è l'individui à altu risicu sviluppanu sintomi suspettati d'infezzione (cum'è frebba, brividi, mancanza di respiru, ritmu cardiacu acceleratu è cunfusione), devenu circà assistenza medica immediatamente. A diagnosi precoce si basa nantu à una seria di valutazioni cliniche è testi di laburatoriu, frà i quali una varietà di reagenti per test diagnostichi in vitro (IVD) sò l'"ochji" indispensabili di i clinici.

  1. Cultura Microbiana (Emocultura) - U "Standard d'Oru" Diagnosticu
    • Metudu: Campioni di sangue, urina, sputu o altri siti suspettati d'infezzione di u paziente sò raccolti è posti in buttiglie chì cuntenenu un mezu di cultura, chì sò poi incubati per incuragisce a crescita di agenti patogeni (batteri o funghi).
    • Rolu: Questu hè u "standard d'oru" per cunfirmà a sepsis è identificà u patogenu causativu. Una volta chì un patogenu hè cultivatu, i testi di suscettibilità antimicrobica (AST) ponu esse realizati per guidà i medichi in a selezzione di l'antibiotici più efficaci. Tuttavia, u so principale inconveniente hè u tempu necessariu (tipicamente 24-72 ore per i risultati), chì ùn hè micca favurevule à a presa di decisioni d'emergenza iniziale.
  2. Test di Biomarcatori - Sistemi d'Allarme Rapidi
    Per cumpensà u difettu di cultura chì richiede tempu, una varietà di reagenti di rilevazione di biomarcatori sò largamente aduprati per una diagnosi ausiliaria rapida.

    • Test di procalcitonina (PCT)Questu hè attualmente u biomarcatore u più impurtante è specificu assuciatu à a sepsis.PCThè una proteina prisente à livelli assai bassi in individui sani, ma hè prudutta in grande quantità in parechji tessuti in tuttu u corpu durante infezioni batteriche severe.PCT I testi (di solitu aduprendu metudi immunocromatografichi o chemiluminescenti) furniscenu risultati quantitativi in ​​1-2 ore. ElevatuPCTI livelli sò assai suggestivi di sepsis batterica è ponu esse aduprati per monitorà l'efficacità di a terapia antibiotica è guidà l'interruzzione.
    • Test di proteina C-reattiva (CRP): CRP hè una proteina di fase acuta chì aumenta rapidamente in risposta à l'inflammazione o à l'infezione. Mentre hè assai sensibile, hè menu specifica chèPCTperchè pò esse elevatu in una varietà di cundizioni, cumprese infezioni virali è traumi. Hè spessu adupratu in cunghjunzione cù altri marcatori.
    • Numeru di globuli bianchi (WBC) è percentuale di neutrofili: Questu hè u test di conta sanguina cumpleta (CBC) u più basicu. I pazienti cun sepsi mostranu spessu un aumentu o una diminuzione significativa di WBC è una percentuale aumentata di neutrofili (un spostamentu à manca). Tuttavia, a so specificità hè bassa, è deve esse interpretata accantu à altri indicatori.
  3. Tecniche di Diagnostica Moleculare - "Scouts" di Precisione
    • Metudu: Tecniche cum'è a Reazione à Catena di a Polimerasi (PCR) è u Sequenziamentu Metagenomicu di Nova Generazione (mNGS). Queste tecnulugie utilizanu primer è sonde specifichi (chì ponu esse visti cum'è "reagenti" avanzati) per rilevà direttamente l'acidi nucleichi di i patogeni (DNA o RNA).
    • Rolu: Ùn necessitanu micca cultura è ponu identificà rapidamente i patogeni in u sangue in poche ore, ancu rilevendu organismi chì sò difficiuli da cultivà. In particulare quandu e culture tradiziunali sò negative ma u suspettu clinicu ferma altu, mNGS pò furnisce indizii diagnostichi critichi. Tuttavia, sti metudi sò più cari è ùn furniscenu micca informazioni di suscettibilità à l'antibiotici.
  4. Test di lattatu - Misurazione di u livellu di "crisi"
    • L'ipoperfusione tissutale è l'ipossia sò centrali per l'insufficienza d'organi indotta da a sepsi. I livelli elevati di lattatu sò un marcatore chjaru di ipossia tissutale. I kit di test rapidi di lattatu à u lettu di u paziente ponu misurà rapidamente e concentrazioni plasmatiche di lattatu (in pochi minuti). L'iperlattatemia (> 2 mmol/L) indica fortemente una malattia grave è una prognosi sfavorevole, è hè un indicatore impurtante per inizià un trattamentu intensivu.

Cunclusione

A sepsi hè una corsa contr'à u tempu. L'anziani, i fragili, quelli chì anu cundizioni mediche sottostanti è quelli chì anu cundizioni mediche specifiche sò obiettivi primari. Per questi gruppi à altu risicu, ogni segnu d'infezzione deve esse trattatu cun prudenza. A medicina muderna hà stabilitu un sistema di diagnosticu rapidu attraversu una varietà di metudi, cumprese e culture di sangue, testi di biomarcatori cum'èPCT/CRP, diagnostica moleculare è testi di lattatu. Trà questi, una varietà di reagenti di rilevazione altamente efficienti è sensibili sò i pilastri di l'alerta precoce, di l'identificazione precisa è di l'interventu puntuale, migliurendu assai e possibilità di sopravvivenza di i pazienti. Riconosce i risichi, affrontà i sintomi precoci è affidà si à e tecnulugie di rilevazione avanzate sò e nostre armi più putenti contr'à questu "assassinu invisibile".

Baysen Medical si cuncentra sempre nantu à a tecnica diagnostica per migliurà a qualità di vita. Avemu sviluppatu 5 piattaforme tecnologiche: lattice, oru colloidale, test immunocromatograficu à fluorescenza, test immunomoleculare à chemiluminescenza. Avemu Kit di test PCT, Kit di test CRPt per a sepsis

Data di publicazione: 15 di settembre di u 2025