1.Chì ghjè a varicella di e scimmie ?
A variola di e scimmie hè una malattia infettiva zoonotica causata da l'infezzione da u virus di a variola di e scimmie. U periodu d'incubazione hè da 5 à 21 ghjorni, di solitu da 6 à 13 ghjorni. Ci sò dui cladi genetichi distinti di u virus di a variola di e scimmie - u clade di l'Africa Centrale (Bacina di u Congo) è u clade di l'Africa Occidentale.
I primi sintomi di l'infezzione da u virus di a varicella di a scimmia in l'omu includenu frebba, mal di testa, mialgia è gonfiore di i linfonodi, inseme cù una stanchezza estrema. Pò accade una eruzione pustulosa sistemica, chì porta à una infezzione secundaria.
2.Chì sò e differenze di a varicella di e scimmie sta volta?
A ceppa duminante di u virus di a varicella di e scimmie, a "ceppa clade II", hà causatu grandi epidemie in u mondu sanu. In casi recenti, a pruporzione di "ceppi clade I" più gravi è fatali hè ancu in crescita.
L'OMS hà dettu chì una nova ceppa di virus di a variola di e scimmie, più mortale è più trasmissibile, "Clade Ib", hè apparsa in a Republica Democratica di u Congo l'annu scorsu è s'hè sparta rapidamente, è s'hè sparta in Burundi, Kenya è altri paesi. Nisun casu di variola di e scimmie hè mai statu signalatu. In i paesi vicini, questa hè una di e ragioni principali per annunzià chì l'epidemia di variola di e scimmie custituisce torna un avvenimentu PHEIC.
A caratteristica principale di sta epidemia hè chì e donne è i zitelli di menu di 15 anni sò i più affettati.
Data di publicazione: 21 d'aostu 2024