Chì ghjè u trombo?
U trombu si riferisce à u materiale solidu furmatu in i vasi sanguigni, generalmente cumpostu da piastrine, globuli rossi, globuli bianchi è fibrina. A furmazione di coaguli di sangue hè una risposta naturale di u corpu à una ferita o à un sanguinamentu per fermà u sanguinamentu è prumove a guarigione di e ferite. Tuttavia, quandu i coaguli di sangue si formanu in modu anormale o crescenu in modu inappropriatu in i vasi sanguigni, ponu causà ostruzione di u flussu di sangue, purtendu à una serie di prublemi di salute.
Sicondu a situazione è a natura di u trombu, i trombi ponu esse divisi in i seguenti tipi:
1. Trombosi venosa: Di solitu si verifica in e vene, spessu in i membri inferiori, è pò purtà à trombosi venosa prufonda (TVP) è pò purtà à embolia pulmonare (EP).
2. Trombosi arteriale: Di solitu si verifica in l'arterie è pò purtà à infartu di u miocardiu (attaccu di core) o ictus (ictus).
I metudi di rilevazione di u trombu includenu principalmente i seguenti:
1.Kit di test di D-Dimeru: Cum'è digià mintuvatu, u D-Dimer hè un test di sangue utilizatu per valutà a presenza di trombosi in u corpu. Ancu s'è i livelli elevati di D-Dimer ùn sò micca specifichi di i coaguli di sangue, pò aiutà à escludere a trombosi venosa prufonda (TVP) è l'embolia pulmonare (EP).
2. Ecografia: L'ecografia (in particulare l'ecografia venosa di l'estremità inferiori) hè un metudu cumunu per rilevà a trombosi venosa prufonda. L'ecografia pò vede a presenza di coaguli di sangue in i vasi sanguigni è valutà a so dimensione è a so situazione.
3. Arteriografia Pulmonare TC (CTPA): Questu hè un esame d'imaghjini utilizatu per rilevà l'embolia pulmonare. Iniettendu materiale di cuntrastu è realizendu una scansione TC, i coaguli di sangue in l'arterie pulmonari ponu esse mostrati chjaramente.
4. Risonanza Magnetica (MRI): In certi casi, a MRI pò ancu esse aduprata per rilevà coaguli di sangue, in particulare quandu si valutanu i coaguli di sangue in u cervellu (cum'è l'ictus).
5. Angiografia: Questu hè un metudu d'esame invasivu chì pò osservà direttamente u trombu in u vasu sanguinu iniettendu un agente di cuntrastu in u vasu sanguinu è realizendu imaging à raggi X. Ancu s'ellu stu metudu hè menu cumunamente adupratu, pò ancu esse efficace in certi casi cumplessi.
6. Analisi di sangue: In più diD-Dimeru, certi altri testi di sangue (cum'è i testi di funzione di coagulazione) ponu ancu furnisce infurmazioni nantu à u risicu di trombosi.
Noi di baysen medical/Wizbiotech ci cuncentramu nantu à a tecnica di diagnosi per migliurà a qualità di vita, Avemu digià sviluppatuKit di test D-Dimeruper u trombu venosu è a coagulazione intravasculare disseminata, è ancu per monitorà a terapia trombolitica
Data di publicazione: 04 di nuvembre di u 2024